معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه بخشی از مردم توان خرید ماسک ندارند گفت: هئیت‌ها ماسک نذر کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا: محمود نوری شادکام با اشاره به اینکه اگر تعداد ورودی بیماران به بیمارستان روزانه در سطح استان بیش از 36 نفر باشد وضعیت استان قرمز می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر تعداد بیماران روزانه بین 40 تا 60 نفر است و یزد برای خروج از وضعیت قرمز هنوز فاصله دارد.

نوری شادکام گفت: استان یزد از نخستین استان‌های سفید در موج اول بیماری کرونا بود، در حال استان 26 استان در وضعیت قرمز قرار دارند، اگر از ابتدا در کل کشور بیماری کرونا یک بیماری مسری و خطرناک تلقی می‌شد، اما اکنون باید بیماری کرونا را یک بیماری رفتاری تلقی کنیم.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در عرصه بیماری کرونا می‌افتد ریشه در رفتار و سبک زندگی دارد، باید بپذیریم که با بیماری کرونا همراه هستیم تا زمانی که واکسن به طور کامل بیماری را ریشه کن و یا کنترل کند یا دارویی ساخته شود که بیماری را درمان کند، بنابراین باید سبک زندگی خود را تغییر بدهیم وگرنه به تعبیری همین آش است و همین کاسه، ویروس رفتارش را تغییر نمی‌دهد و ما باید رفتارمان را تغییر دهیم،

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه کشور ما بیشترین حوادث ترافیکی را دارد افزود: یکی از علل آن نامناسب بودن وسایل نقلیه و علت بیشتر آن مربوط به این است که ما رفتار را تغییر نمی‌دهیم و به رعایت قانون مقید نیستیم و کرونا هم به این شکل به بیماری رفتاری تبدیل می‌شود.

نوری شادکام ضمن اشاره به اینکه ماسک زدن و رعایت فاصله بیماری کرونا را تا 98.5 درصد کنترل می‌کند، تصریح کرد: اما هنوز 55 درصد مردم عمل ماسک زدن را انجام می‌دهند، و 30 درصد هم ماسک می‌زنند و هم فاصله را رعایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: 20 تا 30 درصد مردم قادر به خرید و تامین ماسک نیستند گفت: با فرا رسیدن ماه محرم هیئت‌ها نذر ماسک داشته و به بخشی از جامعه که توان مالی خرید ماسک ندارد کمک کنند و هزینه‌ای که برای پذیرایی در نظر دارند برای تهیه ماسک و ژل ضدعفونی تهیه کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا